Keystone logo
University of Brighton- Doctoral College Centrum voor Digitale Media Culturen
University of Brighton- Doctoral College

Centrum voor Digitale Media Culturen

Brighton, Verenigd Koninkrijk

Duur van de aanvraag

Engels

Full time, Deeltijd

Aanvraagdeadline

Vraag de vroegste startdatum aan

Vraag collegegeld aan

Op de campus

Beurzen

Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren

Invoering

Welkom bij het Centrum voor Digitale Media Culturen

Het Centrum voor Digitale Media Culturen (CDMC) brengt onderzoekers en kunstenaars samen die een gemeenschappelijke interesse delen in hoe we de digitale wereld co-creëren.

Onze leden begrijpen de waarde van 'end-to-end' engagement, of het nu gaat om digitale kunst, innovatie of onderzoek. Van codering tot digitale prestaties, tot datagestuurd beleid en grootschalige systeemverandering, het onderzoekscentrum bevordert transdisciplinaire samenwerking, kritisch onderzoek en inclusieve praktijk.

Ons onderzoek en onze praktijk grijpen in op digitale ongelijkheden en mobiliseren actief creativiteit en innovatie om een inclusieve digitale toekomst op te bouwen.

Een inleiding tot het onderzoek en de kennisuitwisseling in het Center for Digital Media Cultures van de directeur, dr. Mary Darking.

Bij het Center for Digital Media Cultures is ons doel om een onderzoekscentrum te bieden aan de Universiteit van Brighton en gastwetenschappers met interesse in digitaal onderzoek en praktijk.

De CMDC-leden bestrijken een breed scala van domeinen van kunst, beleid, informatica, sociale wetenschappen, gezondheid, onderwijs en commerciële ondernemingen en delen een gemeenschappelijke interesse in het creëren van inclusieve digitale werelden door middel van doelgerichte interventie in sociale en digitale ongelijkheden.

We ondersteunen onze leden om hun digitale werk te verbinden en te verkennen vanaf de vroegste stadia van het ontwikkelen van een praktijk of onderzoekscarrière, tot meer geavanceerde stadia, waar de vaardigheid van digitaal onderzoek en de praktijk er een wordt van het leren deelnemen aan en het creëren van gespecialiseerde ruimtes voor samenwerking. Het werk van onze centrumleden weerspiegelt dit en de projecten die we ontwikkelen zijn toonaangevende voorbeelden van collaboratieve, transdisciplinaire praktijk.

We informeren de praktijk, onderzoek en beleid door belangrijke lokale, nationale en internationale partnerschappen te ontwikkelen, dwars door de gemeenschap, de industrie en de publieke sector heen.

Het centrum leverde samen met Gatwick Airport het Digital Catapult Center Brighton, inclusief het 5G Brighton-project, het Dat Research *& Innovation Laboratory en de Digital Research & Innovation Value Accelerator (DRIVA Arts DRIVA-projecten). Arts DRIVA zorgde ervoor dat kunstenaars en culturele producenten samen met ontwerpers, bedrijven en technologen deelnamen om nieuwe producten en ervaringen te creëren met behulp van een live datafeed vanuit een werkende luchthaven. Dit positioneert ons als een belangrijke stakeholder in de regio voor specialistische kennisoverdracht in Creative Digital en IT (CDIT). Het plaatst ons ook in het hart van het lokale MKB-innovatie-ecosysteem voor digitale producten en diensten van de volgende generatie. Voortbouwend op de erfenis van het DRIVA-project, is het centrum een leidende partner bij de implementatie van een matching engine voor creatievelingen, technologen en bedrijven die geïnteresseerd zijn in datagedreven innovatie.

Naast onze gedeelde interesse in inclusieve digitale praktijk en digitale ongelijkheden heeft ons centrum onderzoeksthema's waarrond we onze gesprekken en evenementen coördineren. Deze omvatten: slimme infrastructuur; genetwerkte samenwerkingspraktijk en 5G; publiek begrip van kunstmatige intelligentie; en digitale gezondheid en welzijn. Lees meer over ons onderzoeks- en kennisuitwisselingswerk bij het Centrum voor Digitale Media Culturen op onze 'Wat we doen'-pagina's.

We verwelkomen nieuwe medewerkers in alle loopbaanfasen. We bieden toezichthoudende ondersteuning aan promovendi met digitale onderzoeks- en praktijkinteresses en ontvangen internationale gastonderzoekers.

Dr Mary Darking

Wat we doen

Ons interdisciplinaire onderzoekscentrum behandelt de steeds complexere manieren waarop de samenleving omgaat met haar digitale mediaculturen.

Het onderzoekscentrum brengt kunstenaars, computerwetenschappers, sociale wetenschappers en ontwerpers samen, gebruikmakend van de expertise van onderzoekers die technologie bestuderen vanuit beleids- en sociaalwetenschappelijke perspectieven, en anderen die digitale kunst en ontwerptechnologieën maken.

Onderzoeksgebieden omvatten digitale en datapraktijken in zorgomgevingen, digitale mediakunstpraktijken, ontwikkelingen op het gebied van digitale communicatiehubs, online gemeenschapsvorming, ontwerp van digitale systemen en digitaal gebaseerde culturele levering en ontwikkeling.

We werken met een gemeenschap van toegewijde academici, praktijkmensen en promovendi, van wie velen putten uit hun groeiende netwerken van industriële en culturele partners, in de stad Brighton and Hove, het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten.

Kom bij ons voor studie, werk of bezoek

Ons onderzoekscentrum is altijd actief op zoek naar medewerkers en partners in de industrie en de academische wereld. We verwelkomen de mogelijkheid om samen te werken met postdoctorale studenten, gastonderzoekers en externe organisaties.

  • Lees meer over studeren voor je doctoraat in digitale mediaculturen, inclusief financieringsmogelijkheden, loopbaanontwikkeling in onderzoek en onze huidige postdoctorale onderzoekers.
  • Ontdek meer over de mogelijkheden om bij ons aan de slag te gaan als gastonderzoeker, geassocieerd lid te worden, samen te werken met uw organisatie of gebruik te maken van onze diensten en faciliteiten.
  • Blijf in contact met ons via digitale media.
  • We kijken er ook naar uit om te horen van medewerkers van de Universiteit van Brighton die op dit gebied onderzoek doen en die nog geen lid zijn van het centrum.

Onze onderzoeksgebieden bij het Centrum voor Digitale Media Culturen

Ons interdisciplinair centrum promoot digitale inclusie als motor voor innovatie op basis van ethische, creatieve praktijken en positieve sociale verandering. Theoretische, praktische en artistieke verkenningen behandelen vragen over digitale inclusie met betrekking tot zes hoofdthema's:

  • Slimme infrastructuur: steden, vervoer, huisvesting en energie
  • Publiek begrip van kunstmatige intelligentie
  • Genetwerkte samenwerkingspraktijk en 5G
  • Digitale gezondheid en welzijn
  • Digitale ongelijkheden: inclusieve innovatie
  • Digitaal onderwijzen en leren

Slimme infrastructuur: steden, vervoer, huisvesting en energie

Digitaal wordt gezien als de sleutel tot het creëren van nieuwe kennis en het stimuleren van innovatie.

Onderzoekers van het Center for Digital Media Cultures faciliteren gemeenschapsvorming om sociaal-culturele inclusie te verbeteren en het overheidsbeleid te beïnvloeden, door aanbevelingen te doen om de tweedetaal- en culturele verwerving te verbeteren met behulp van mobiele en alomtegenwoordige computers.

We geven software en gegevensbronnen vrij die door andere onderzoekers en ontwikkelaars kunnen worden gebruikt, terwijl we ook gemeenschapsvorming faciliteren om sociaal-culturele inclusie te verbeteren en het overheidsbeleid te beïnvloeden.

Het Centrum voor Digitale Media Culturen draagt expertise op het gebied van natuurlijke taalverwerking bij aan COST Action IC1307, het European Network on Integrating Vision and Language (iV&L Net), dat twee voorheen niet-verbonden onderzoeksgemeenschappen, Computer Vision (CV) en Natural Language Processing (NLP) samenbrengt. .

Digitale kunstenaars Paul Sermon en Charlotte Gould installeerden het thematische werk People's Screen in Guangzhou, China.

Onderzoek naar publiek begrip van kunstmatige intelligentie (AI)

Onze centrumonderzoekers onderzoeken de ontwikkeling en implementatie van oplossingen voor machine learning en kunstmatige intelligentie en hun ethische gevolgen

We verwelkomen medewerkers en potentiële begunstigden van ons onderzoek naar de manieren waarop kunstmatige intelligentie wordt gemedieerd en begrepen, en horen graag benaderingen voor promotieonderzoek op dit gebied van onderzoek naar digitale media.

Genetwerkte samenwerkingspraktijk en 5G-onderzoek

Digitale technologie is aanwezig in alle aspecten van ons leven, of we er nu actief mee bezig zijn of niet. Ons onderzoek naar veranderingen in technische toepassingen, standaarden, methoden, beleid en infrastructuren kijkt naar hoe deze elementen van invloed zijn op de mensheid, en in het bijzonder hoe het publiek in staat kan worden gesteld om crowd- en gemeenschapsbronprojecten te crowdfunden en gerelateerde modellen, platforms en tools te delen.

Door gebruik te maken van open-sourcesoftware en best practices te delen, kan verder onderzoek worden gedaan naar het verbeteren van de efficiëntie en het traject voor door gebruikers gegenereerde inhoud, en hoe interactie tussen mens en computer een soepel begrip kan ontwikkelen via visuele doorzoekbaarheid van zoekmachines.

Onderzoek omvatte:

  • het vormgeven van nieuwe manieren om de betrokkenheid van vrijwilligers op het gebied van complexe, op games gebaseerde crowdsourcing en validatie van bijgedragen inhoud aan te moedigen en te ondersteunen.
  • mensen betrekken bij de lokale geschiedenis door middel van locatieve media en vooruitgang in Human Computer Interaction (HCI), inclusief eye-tracking-technologie om inzichten te verschaffen voor wereldwijde implementaties van zoekmachines.
  • werk samen met het Digital Catapult Centre Brighton om innovatie, het MKB en start-ups te ondersteunen. Leiding geven aan het Immersive Lab, dat bedrijven ondersteuning biedt bij de toegang tot en het werken met ultramoderne VR/AR-faciliteiten, en het 5G-testbed, waarmee MKB-bedrijven use cases kunnen genereren die profiteren van 5G-connectiviteit.

Brighton heeft de spelregels voor het publiek blootgelegd en de complexiteit rond de evolutie van de specifieke formule die inspeelt op de narratieve ruimtelijkheid, en onderzocht hoe deze configuraties het gedrag van het publiek vormden.

Onderzoekers hebben ook inzicht gegeven in de rol van netwerktechnologieën binnen achtergestelde gemeenschappen en nieuwe praktijken in museumgebaseerde technologieën voor feedback van tentoonstellingen en bezoekers.

Onze prestaties in dit aspect van ons onderzoek naar digitale mediaculturen omvatten:

  • Samenwerkingsoplossingen voor uitvoerende kunsten: een telepresence-podium
  • Arts DRIVA (Creatieve lokale fondsgroei)
  • Uit het oog, uit het hart: een telematica-installatie.

We omvatten onder onze medewerkers en partners:

  • Bedraad Sussex
  • De gemeenteraad van Brighton and Hove
  • Lighthouse Arts, Brighton
  • Musea en kunstgalerie van Brighton and Hove
  • Brighton-festival

We verwelkomen medewerkers en potentiële begunstigden van ons onderzoek naar het gebruik, de waarde en de receptie van digitale media in kunst- en tentoonstellingspraktijken en horen graag benaderingen voor promotieonderzoek op dit gebied van onderzoek naar digitale media.

Digitaal gezondheids- en welzijnsonderzoek

Het digitale tijdperk heeft mensen in staat gesteld om deel te nemen aan de samenleving, de politiek en de overheid door effectieve participatie door gebruik te maken van informatietechnologie. Dit onderzoeksthema brengt onderzoekers samen om vraagstukken op het gebied van digitaal burgerschap, slimme steden, ethiek en het gebruik van digitaal in gezondheid en welzijn te onderzoeken.

Een belangrijk invloedsveld is onze bijdrage aan de ontwikkeling en evaluatie van nieuwe digitaal verbeterde zorg Pathways , met opmerkelijk werk dat de mogelijkheden voor zelfmanagement bij hiv-patiënten vergroot. Eerdere projecten waren onder meer projecten voor het verzamelen van gegevens voor milieuvriendelijk vervoer.

Onze prestaties in dit aspect van ons onderzoek naar digitale mediaculturen omvatten:

  • EmERGE: evaluatie van mHealth-technologie bij hiv om empowerment en gebruik van gezondheidszorg te verbeteren
  • Creatieve en industriële benaderingen van mobiliteit in het tijdperk van het internet der dingen, blockchain en data (CIAM)
  • KUNST/ DATA/ GEZONDHEID Data als creatief materiaal voor gezondheid en welzijn

We omvatten onder onze onderzoekspartners:

  • Brighton en Sussex University Hospitals NHS Trust
  • Europese AIDS-behandelingsgroep
  • Klinica Za Infektivne Bolesti, Dr. Fran Mihaljevic

We verwelkomen medewerkers en potentiële begunstigden van ons onderzoek naar het gebruik van digitale media voor sociale, politieke en culturele verandering en horen graag benaderingen voor promotieonderzoek op dit gebied van onderzoek naar digitale media.

Onderzoek naar digitale ongelijkheden en inclusieve innovatie

Ons werk op dit gebied omvat:

  • Data-ethiek, inclusieve innovatie en verbetering van de toegang tot zorg in digitale gezondheid en welzijn.
  • Wijzigingen in technische toepassingen, infrastructuur, standaarden, methoden, beleid en infrastructuren, waaronder datawetenschap, datageletterdheid en ontwerprichtlijnen.
  • Veranderingen in de kunsten en creatieve praktijken en inhoud, waaronder serious gaming, gebruikerservaringen en interactie, evenals nieuwe vormen van publieksbetrokkenheid.

We verwelkomen medewerkers en potentiële begunstigden van ons onderzoek naar de manieren waarop digitale systemen ongelijkheden benadrukken of inclusiviteit verbeteren en horen graag de benaderingen voor doctoraatsstudies op dit gebied van onderzoek naar digitale media.

Onderzoek naar digitaal onderwijzen en leren

Ons onderzoek in het centrum houdt zich bezig met digitale ongelijkheden, inclusie en toegankelijkheid in onderwijs, jeugdwerk en leren.

We verwelkomen medewerkers en potentiële begunstigden van ons onderzoek naar het gebruik, de waarde en de receptie van digitale media in kunst- en tentoonstellingspraktijken en horen graag benaderingen voor promotieonderzoek op dit gebied van onderzoek naar digitale media.

Onze onderzoeks- en bedrijfsimpact

Onze onderzoekers werken met klantgroepen in de digitale industrie, de gezondheidszorg en een divers kunstpubliek. Hun werk brengt positieve veranderingen teweeg in de manier waarop gemeenschappen omgaan via en met hun digitale omgevingen en brengt een begrip van technologie naar tal van sociale en culturele gebieden van de samenleving.

Wie we zijn

Het Centrum voor Digitale Media Culturen heeft vaste medewerkers en postdoctorale studenten.

We hebben een evenwicht tussen gevestigde academici, vroege carrière- en mid-career-onderzoekers, evenals onze volledig geïntegreerde postdoctorale studentleden, onder toezicht van de medewerkers van het centrum.

We hebben sterke records voor het publiceren van zowel tijdschrift- als conferentiepapers, het verkrijgen van onderzoekssubsidies, impactvolle partnerschappen en werken met openbare instanties.

Over de school

Vragen

Vergelijkbare cursussen

  • MPhil/PhD Media & Communications
    • London, Verenigd Koninkrijk
  • MPhil/PhD Cultural Studies
    • London, Verenigd Koninkrijk
  • Doctorate in Information and Communication in Digital Platforms
    • Aveiro, Portugal