Onderzoeksgraden (MPhil / PhD) in Global Studies
SOAS University of London
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 4.670 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 4,396; Overzeese £ 17,967. Deeltijdskosten per academiejaar: VK / EU £ 2,198; Overzeese £ 8.984
Invoering
Aanwezigheidsmodus: voltijds of deeltijds
De CISD verwelkomt aanvragen van toekomstige MPhil / PhD-studenten die multidisciplinair onderzoek willen verrichten op gebieden van wereldwijde studies die verband houden met de onderzoeksbelangen van de leden van het Centrum en de onderzoeksprogramma's van het Centrum.
De specifieke focus van dit onderzoeksprogramma is tweeledig: thematisch behandelt het programma de analyse van hedendaagse globaliseringsprocessen en van de politieke, economische, sociale en culturele relaties en structuren die deze processen definiëren en vormgeven. In plaats van bijvoorbeeld de studie van interstatelijke of internationale relaties en overeenkomsten die het traditionele domein van internationale studies is, ligt de kernfocus van dit programma op de studie van de aard en de evolutie van de hedendaagse globalisering zelf en wereldwijd gedeelde kwesties, zowel theoretisch als beleidsmatig. Methodologisch bevordert het programma de multidisciplinaire analyse van hedendaagse globaliseringsprocessen. Onderzoeksthema's en -projecten analyseren de rol van en uitwisselingen tussen mensen, instellingen, organisaties en staten bij het vormgeven van globaliseringsdynamiek door het prisma van (ten minste) twee van de volgende academische disciplines: internationale studies en politiek, recht, economie, management Studies, ontwikkelingsstudies, geschiedenis, media en communicatiewetenschappen.
Ondersteuning door studenten staat centraal in de activiteiten van CISD. Research Degree-studenten worden volledig ondersteund door hun primaire en secundaire supervisors en de Research Tutor van het Centrum, momenteel Centre Director Dr. Dan Plesch. Studenten worden aangemoedigd deel te nemen aan en aanwezig te zijn bij de onderzoeksseminars van het Centrum.
Structuur
Trainingsmethodieken en onderzoeksmethoden
Over het algemeen moet een overeengekomen programma voor onderzoekstraining normaal worden voltooid tijdens het eerste studiejaar (indien voltijds), of gedurende de eerste twee jaar (indien deeltijd). Alle studenten zijn verplicht hun onderzoekstraining te volgen en met succes af te ronden voorafgaand aan de formele upgrade van MPhil naar PhD, die moet plaatsvinden in mei / juni van het eerste jaar (voltijd) of mei / juni van het tweede jaar (deeltijd) .
Na registratie zal de onderzoeks-tutor van het Centrum, in overleg met de leidinggevende (en in voorkomend geval de adjunct) supervisor, een trainingsschema voor de onderzoeksmethode voor elke onderzoekstudent verstrekken. Dit zal gebruik maken van bestaande cursussen voor onderzoeksmethoden, voornamelijk in de rechtenfaculteit
Alle CISD MPhil / PhD-studenten zullen worden gevraagd om een gespecialiseerde module over onderzoeksmethoden voor Global Studies bij te wonen bij de CISD. Deze one-term cursus is bedoeld als aanvulling op en ondersteuning van de methode van sociale wetenschapsmethoden bij SOAS door drie kernaspecten van de uitdagingen van onderzoek op het gebied van wereldwijde studies aan te pakken: (1) Global Studies als een opkomende discipline: methodologische en epistemologische kaders voor de analyse van opkomende mondiale structuren van macht en kennis - hun beperkingen en mogelijkheden, de rol van nieuwe vormen van samenwerking en de uitdagingen van participatieve publieke besluitvorming in een transnationale en / of mondiale context; (2) De uitdaging van multidisciplinair onderzoek: hoe 'generiek' is de methodologische basis van de 'sociale wetenschappen', vergelijkende bespreking van verschillende (disciplinaire) perspectieven op verklaring en causaliteit in de sociale wetenschappen, kernimplicaties voor het ontwerp van multidisciplinaire onderzoeksprojecten; (3) Wereldwijde studies als toegepaste sociale wetenschap: casestudy's versus geaggregeerde gegevensanalyse bij de analyse van globaliseringsprocessen en wereldwijde problemen, instrumenten voor kwalitatieve en kwantitatieve gegevensanalyse, metingen en conceptuele kwesties voor trans- en transnationale empirische analyse. Een tweede (eenmalige) onderzoeksmodule bij de CISD zal zich richten op meer generieke training in de filosofie en methode van sociale wetenschappen. Dit zal worden georganiseerd rond 2-3 voorbeelden van onderzoeksprojecten op het gebied van wereldwijde studies om zowel generieke als specifieke methodologische uitdagingen voor multidisciplinair onderzoek te illustreren, gelegen op het raakvlak tussen transnationale en internationale processen en structuren, in termen van conceptueel evenals empirische analyse. Dit deel van de onderzoeksmethodetraining bij de CISD kan worden vervangen en / of aangevuld door gespecialiseerde training in andere afdelingen (zoals hierboven), indien van toepassing, en / of door een eventueel evoluerende, interdepartementale 'kern' van het onderwijs van generieke sociale wetenschappen op school.
Aan het einde van termijn 2 zullen eerstejaars MPhil / PhD-studenten in het Global Studies-programma worden gevraagd om hun onderzoeksprojecten in een informeel seminar voor te stellen aan medewerkers en studenten van het Centrum. Het doel is om eerstejaars studenten, voorafgaand aan het indienen van hun upgrade paper, in staat te stellen theoretische en empirische kwesties te bespreken bij het opstellen van hun onderzoeksproject en ontwerp onder collega's.
Tijdens hun studie biedt de reeks onderzoeksseminars van het Centrum, waar medewerkers van het Centrum en gevorderde onderzoekstudenten onderzoek presenteren dat aan de orde is, studenten de mogelijkheid om methodologische problemen en zorgen te bestuderen en te bespreken.
Upgradeprocedure
In de eerste week van Term 3, Jaar 1, dienen studenten een kernhoofdstuk in
Dit upgrade-voorstel wordt beoordeeld door de onderzoekscommissie van de student, op basis van een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie, ook open voor andere personeelsleden en studentleden van het Centrum. Na succesvolle afronding van het uitgebreide voorstel, worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd om het naar tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal niet toegestaan om door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan. Er wordt niet verwacht dat studenten meer dan één mondelinge presentatie geven als dit ook een vereiste is van het specifieke trainingsprogramma.
Studenten die deeltijds studeren volgen het MPhil-trainingsseminarie in het eerste jaar en schrijven het Core Chapter
Jaar een
Het eerste jaar van het programma omvat onderzoekstraining seminars en geavanceerde cursussen. Tegelijkertijd werken de studenten samen met hun hoofdbegeleider, in overleg met de adjunct-toezichthouder, aan een gedetailleerd onderzoeksvoorstel, ondernemen ze de eerste onderzoeksfasen en schrijven ze een aantal ontwerpsecties om de belangrijkste argumenten van het proefschrift te schetsen. De kern van de training is het trainingsprogramma voor onderzoeksmethoden. Het is ontworpen om de analytische hulpmiddelen te bieden die studenten nodig hebben om een goed inzicht te krijgen in de recente ontwikkelingen in de leidende disciplines die centraal staan in hun onderzoeksproject en in de specifieke uitdagingen en kansen van hun betrokkenheid bij onderzoek naar opkomende mondiale structuren, processen en problemen en voor het uitvoeren van hoogstaand onderzoek. Studenten aan het PhD-programma kunnen ook deelnemen aan individuele cursussen van MA / MSc-programma's om de competentie in een specifiek onderwerp te versterken. Aan het einde van de derde academische termijn wordt van de studenten verwacht dat ze hun upgrade-hoofdstuk hebben voltooid.
Jaar twee
In het tweede jaar voeren voltijdstudenten gedetailleerd onderzoek uit, dat meestal het verzamelen en verwerken van gegevens omvat. Sommige onderzoeken voor dit doel kunnen indien nodig in het buitenland worden uitgevoerd. Gedurende het jaar schrijven studenten concepthoofdstukken van hun scriptie en bespreken deze met hun hoofdbegeleider en bespreken, waar nodig, ook specifieke aspecten van hun onderzoek met hun adjunct-begeleider.
Het derde jaar
Voltijdstudenten voor het doctoraat zouden hun onderzoek voltooien en een definitieve versie of bijna-definitieve versie van hun proefschrift schrijven.
Jaar vier
Alle werkzaamheden in dit stadium zijn normaal gesproken het herschrijven van hoofdstukken van het proefschrift om de normen voor publicaties te bereiken. Het examen moet normaliter in dit jaar worden afgerond. Het examen is door beoordeling van het proefschrift en een mondeling examen (viva voce) betreffende de scriptie en het onderzoek waarop het is gebaseerd.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Onderzoeksopnames en -toepassingen
We verwelkomen aanvragen van gekwalificeerde studenten die in het bezit zijn van een goed masterniveau (of een equivalent in het buitenland) in een relevant onderwerp voor onderzoeksgraden bij SOAS . Aanvragen moeten online worden ingediend.
Het is belangrijk om ruim voor het begin van het academiejaar waarin je je wilt inschrijven een aanvraag in te dienen om ons de tijd te geven om je aanvraag te verwerken. Als u een beurs aanvraagt, kunnen eerdere deadlines van toepassing zijn.
Het SOAS PhD-programma is competitief en aanvragers moeten een track record hebben van hoge academische prestaties en een haalbaar voorstel dat zal bijdragen aan de onderzoeksbelangen van de afdeling. Let op: we raden puur speculatieve toepassingen af. Aanvragen voor interdisciplinair onderzoek zijn welkom, maar er kan slechts één aanvraag bij één afdeling worden ingediend.
Onvoorwaardelijke toelatingseisen voor de Engelse taal
Aanvragers die een Tier 4-visum nodig hebben om in het VK te studeren, moeten een UKVI IELTS Academic-certificaat van een door UKVI goedgekeurd testcentrum overleggen.
Internationale aanvragers die een Tier-4-visum nodig hebben om in het VK te studeren
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in subscores. | 7.0 algemeen of hoger, met minimaal 6,5 in subscores |
EER- en EU-aanvragers
Test | Onvoorwaardelijke toegang | Onvoorwaardelijke invoer met ondersteuning tijdens de sessie |
IELTS (Academisch) | 7.0 algemeen of hoger, met 7.0 in elke subscore. | 7.0 algemeen of hoger, met ten minste 6,5 in subscores. |
TOEFL IBT | 105 algemeen of hoger, met een minimum van 25 sub-scores. | 105 algemeen met een minimum van 22 in subscores. OF 100 algemeen met een minimum van 25 schriftelijk en 22 in andere subscores. |
Pearson Test of English (Academisch) | 75 algemeen of hoger, met een minimum van 70 in subscores. | 70 algemeen of hoger, met een minimum van 65 in subscores. |
Galerij
toelatingen
leerplan
Structuur
Trainingsprogramma methodologieën en onderzoeksmethoden
Over het algemeen moet een overeengekomen onderzoeksopleidingsprogramma normaal gesproken worden voltooid tijdens het eerste studiejaar (indien voltijds), of gedurende de eerste twee jaar (indien deeltijds). Alle studenten zijn verplicht om hun onderzoeksopleiding te volgen en met succes af te ronden voorafgaand aan de formele upgrade van MPhil naar PhD, die moet plaatsvinden in mei / juni van het eerste jaar (voltijd) of mei / juni van het tweede jaar (deeltijd) .
Na registratie zal de onderzoeksdocent van het Centrum, in overleg met de leidende (en in voorkomend geval de adjunct-) supervisor, een trainingsschema voor onderzoeksmethoden verstrekken voor elke onderzoeksstudent. Hierbij wordt per geval (naar keuze van de relevante afdelingen), en waar aspecten van gespecialiseerde disciplinaire opleiding van onderzoeksmethoden (bijv. juridische methoden, het gebruik van specifieke (bijv. economische) databases, historisch bronnenmateriaal, veldwerk in specifieke regio's/ontwikkelingslanden) van bijzonder belang zijn voor een onderzoeksonderwerp .
Alle CISD MPhil/PhD-studenten zullen worden gevraagd om een gespecialiseerde module over onderzoeksmethoden voor Global Studies bij de CISD bij te wonen. Deze cursus van één termijn is bedoeld als aanvulling op en ondersteuning van de opleiding van sociaalwetenschappelijke methoden bij SOAS door drie kernaspecten van de uitdagingen van onderzoek op het gebied van mondiale studies aan te pakken: (1) Wereldwijde studies als een opkomende discipline: methodologische en epistemologische kaders voor de analyse van opkomende mondiale machts- en kennisstructuren - hun beperkingen en mogelijkheden, de rol van nieuwe vormen van samenwerking en de uitdagingen van participatieve publieke besluitvorming in een transnationale en/of mondiale context; (2) De uitdaging van multidisciplinair onderzoek: hoe 'generiek' zijn de methodologische fundamenten van de 'sociale wetenschappen'?, vergelijkende bespreking van verschillende (disciplinaire) perspectieven op verklaring en causaliteit in de sociale wetenschappen, kernimplicaties voor het ontwerp van multidisciplinaire onderzoeksprojecten; (3) Globale studies als toegepaste sociale wetenschap: casestudies versus geaggregeerde data-analyse bij de analyse van globaliseringsprocessen en mondiale zorgen, instrumenten voor kwalitatieve en kwantitatieve data-analyse, meting en conceptuele kwesties voor trans- en cross-nationale empirische analyse. Een tweede (eenmalige) onderzoeksmodule bij de CISD zal zich richten op een meer generieke opleiding in de filosofie en methode van sociale wetenschappen. Dit zal worden georganiseerd rond 2-3 voorbeelden van onderzoeksprojecten op het gebied van mondiale studies om zowel generieke als specifieke methodologische uitdagingen te illustreren die zich voordoen voor multidisciplinair onderzoek op het snijvlak van transnationale en internationale processen en structuren, in termen van conceptuele evenals empirische analyse. Dit deel van de opleiding onderzoeksmethode aan de CISD kan worden vervangen en/of aangevuld door gespecialiseerde opleiding in andere afdelingen (zoals hierboven), waar van toepassing, en/of door een eventueel evoluerende afdelingsoverschrijdende 'kern' van generieke onderwijsmethoden in de sociale wetenschappen op school.
Aan het einde van semester 2 zullen eerstejaars MPhil / PhD-studenten in het Global Studies-programma worden gevraagd om hun onderzoeksprojecten in een informeel seminar te presenteren aan medewerkers en studenten van het centrum. Het doel is om eerstejaarsstudenten, voorafgaand aan het indienen van hun upgradepaper, in staat te stellen theoretische en empirische kwesties te bespreken bij het bedenken van hun onderzoeksproject en ontwerp met collega's.
Gedurende hun hele opleiding bieden de onderzoeksseminarreeksen van het Centrum, waar medewerkers van het Centrum en gevorderde onderzoeksstudenten lopend onderzoek ter discussie presenteren, studenten de mogelijkheid om methodologische kwesties en zorgen te bestuderen en te bespreken.
Upgradeprocedure:
In de eerste week van semester 3, jaar 1, dienen studenten een kernhoofdstuk en onderzoeksvoorstel in (van ongeveer 10.000 woorden), meestal met de volgende elementen: 1) onderzoeksgrond en context van voorgesteld onderzoek; 2) Hoofdonderzoeksvragen; 3) Literatuuronderzoek; 4) Theoretisch en methodologisch kader & overwegingen; 5) Voorgestelde onderzoeksmethoden; 6) Ethische kwesties (indien van toepassing); 7) Structuur van het proefschrift schetsen; 8) Schema van onderzoek en schrijven; 9) Bibliografie. Aanpassingen aan één of meer van deze onderdelen, inclusief toevoegingen of schrappingen waar nodig, zijn mogelijk in overleg tussen de studenten en de begeleiders.
Dit upgradevoorstel wordt beoordeeld door de onderzoekscommissie van de student, op basis van een mondelinge presentatie van 20-30 minuten, gevolgd door een discussie, ook open voor andere medewerkers en studentleden van het Centrum. Na succesvolle afronding van het uitgebreide voorstel worden studenten formeel opgewaardeerd naar PhD en gaan ze door naar het tweede jaar. (Als de beoordelaars van mening zijn dat er tekortkomingen zijn in het upgradevoorstel, wordt studenten gevraagd het naar tevredenheid te herzien voordat de upgrade naar de PhD-status kan worden bevestigd.) Het is studenten normaal gesproken niet toegestaan om door te gaan naar het tweede jaar tot het upgradeproces Het is gedaan. Er wordt niet verwacht dat studenten meer dan één mondelinge presentatie geven als dit ook een vereiste is van de specifieke opleiding.
Studenten die in deeltijd studeren, volgen het MPhil-trainingsseminar in het eerste jaar en schrijven het Core Chapter & Research Proposal (zie hierboven) in het tweede jaar. De tijdsduur voor veld- of onderzoek en het verzamelen en schrijven van materiaal wordt dienovereenkomstig aangepast.
Jaar een
Het eerste jaar van het programma omvat onderzoekstrainingsseminars en geavanceerde cursussen. Tegelijkertijd werken studenten samen met hun hoofdpromotor, in overleg met de adjunct-promotor, om een gedetailleerd onderzoeksvoorstel te ontwikkelen, de eerste fasen van het onderzoek uit te voeren en enkele conceptsecties te schrijven om de belangrijkste argumenten van de scriptie te schetsen. Centraal in de training staat het trainingsprogramma onderzoeksmethoden. Het is ontworpen om de analytische hulpmiddelen te bieden die studenten nodig hebben om een geavanceerd begrip te krijgen van recente ontwikkelingen in de leidende disciplines die centraal staan in hun onderzoeksproject en in de specifieke uitdagingen en kansen die hun betrokkenheid bij onderzoek naar opkomende mondiale structuren, processen en problemen en voor het uitvoeren van hoogstaand onderzoek. Studenten in het PhD-programma kunnen ook individuele cursussen volgen van MA / MSc-programma's om de competentie in een specifiek onderwerp te versterken. Aan het einde van de derde academische termijn wordt van de studenten verwacht dat ze hun upgradehoofdstuk hebben voltooid.
jaar twee
In hun tweede jaar doen voltijdstudenten gedetailleerd onderzoek, waarbij meestal gegevens worden verzameld en verwerkt. Eventueel kan hiervoor enig onderzoek in het buitenland worden uitgevoerd. Gedurende het jaar schrijven de studenten concepthoofdstukken van hun scriptie en bespreken deze met hun hoofdpromotor en, indien van toepassing, ook specifieke aspecten van hun onderzoek met hun adjunct-promotor.
jaar drie
Voltijdstudenten voor het doctoraat zouden hun onderzoek voltooien en een definitief ontwerp of bijna definitief ontwerp van hun proefschrift schrijven.
jaar vier
Elk werk in dit stadium omvat normaal gesproken het herschrijven van hoofdstukken van het proefschrift om de normen van publicaties te bereiken. Het examen moet normaal gesproken in dit jaar worden afgelegd. Het examen is door beoordeling van de scriptie en een mondeling examen (viva voce) over de scriptie en het onderzoek waarop deze is gebaseerd.
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina geeft de beoogde programmastructuur weer ten opzichte van de gegeven academische sessie.
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.