PhD in politieke marketing, acteurs en instellingen in hedendaagse samenlevingen
Universidade Santiago de Compostela
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Santiago de Compostela, Spanje
Talen
Spaans, Galicisch
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 200 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Oct 2024
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Het doctoraatsprogramma Political Marketing, Actors and Institutions in Contemporary Societies wordt ingevoegd op het gebied van onderzoek in de politieke wetenschappen, openbaar bestuur en sociologie, en presenteert de doctoraatsstudent een onderzoeksscenario van de constructie van kritisch denken en discussie, empirisch en theoretisch verdieping van de belangrijkste sociale en politieke problemen, het formuleren van relevante onderzoeksvragen en het identificeren van kennislacunes op het gebied van politieke en sociale wetenschappen.
Hoewel het programma de voltooiing van proefschriften op elk gebied van sociale en politieke wetenschappen mogelijk maakt, wordt speciale aandacht besteed aan actoren, politieke instellingen, openbaar management en de analyse van openbaar beleid, en wordt de nadruk gelegd op de processen politieke en institutionele communicatie, zoals evenals de transformaties van hedendaagse samenlevingen en hun politieke systemen.
onderzoek gebieden
- Politieke marketing, acteurs en politieke instellingen
- Administratie, openbaar beheer en openbaar beleid
- sociologie
- geslacht en politiek
- Internationale samenwerking
Galerij
Ideale studenten
Aanbevolen inkomensprofiel:
- Afgestudeerde studenten in politieke wetenschappen, journalistiek of informatiewetenschappen, economie, bedrijfskunde en management, reclame en public relations, management en openbaar bestuur of recht, met een masterdiploma in politieke marketing, publiek management, jeugd en samenleving en bedrijfsmanagement, NGO's en internationaal Samenwerking, Politieke Wetenschappen of iets dergelijks.
Indien het aantal voorgeselecteerden het aantal nieuwe toelatingsplaatsen dat door het doctoraatsprogramma wordt aangeboden niet overschrijdt, gaat de Academische Commissie over tot hun toelating.
In het geval dat het aantal voorgeselecteerde studenten het aantal nieuwe toelatingsplaatsen overschrijdt dat door het doctoraatsprogramma voor voltijdstudenten wordt aangeboden, zal de Academische Commissie overgaan tot hun toelating in overeenstemming met de volgende criteria, geciteerd in volgorde van prevalentie:
- Afgestudeerden in een van de masteropleidingen van de Faculteit Politieke Wetenschappen van het USC: Master of Marketing, Consulting en Politieke Communicatie van het USC, Master of Public Management van het USC, Master of Youth and Society en Master of Management van NGO's en internationale samenwerking (in het accreditatieproces).
- Afgestudeerden van een masterdiploma in politieke wetenschappen, administratie en/of publiek management, sociologie of communicatie vergeleken met anderen.
- Afgestudeerden/afgestudeerden in Politieke Wetenschappen en Bestuurskunde, Publiek Management, Sociologie en Communicatie vergeleken met anderen.
- Afgestudeerden/afgestudeerden in wetenschappen en academische disciplines gerelateerd aan Politieke Wetenschappen en Bestuurskunde met betrekking tot anderen.
Onder de naam "wetenschappen verbonden aan politieke wetenschappen en openbaar bestuur of management" worden alle wetenschappen die aanwezig zijn in de studieplannen van de graden politieke wetenschappen en openbaar management van de deelnemende universiteiten zonder onderscheid geïntegreerd.
toelatingen
leerplan
opleidingsactiviteiten
- Presentatiesessie, doelstellingen en structuur van het doctoraat. Het proefschrift E3081A01
- Doctoraatsworkshops E3081A02
- Onderzoeksseminaries E3081A03
- Gespecialiseerde wetenschappelijke bijeenkomsten en andere aanvullende opleidingsactiviteiten E3081A04
Trainingscomplementen
- Theorie en onderzoeksmethoden P3311101
- Onderzoekstechnieken in politieke marketing en politiek advies P3311102
- Kwantitatieve technieken van politieke analyse P3441101
- Technologieën voor kwalitatieve analyse P3441102
Programma resultaat
Het doctoraatsprogramma Political Marketing, Actors and Institutions in Contemporary Societies wordt ingevoegd op het gebied van onderzoek in de politieke wetenschappen, bestuurskunde en sociologie en presenteert de promovendus een onderzoeksscenario uit de constructie van kritisch denken en discussie, empirisch en theoretisch diepgang in belangrijke sociale en politieke problemen, het formuleren van relevante onderzoeksvragen en het identificeren van kennislacunes op het gebied van de politieke en sociale wetenschappen.
Hoewel het programma de voltooiing van proefschriften op elk gebied van de sociale en politieke wetenschappen mogelijk maakt, wordt speciale aandacht besteed aan actoren, politieke instellingen, openbaar management en de analyse van overheidsbeleid, en wordt de nadruk gelegd op de processen van politieke en institutionele communicatie. evenals de transformaties van hedendaagse samenlevingen en hun politieke systemen.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Doctor in de wijsbegeerte in cultureel, sociaal en politiek denken
- Lethbridge, Canada
Doctor of Philosophy in Political Science
- Richardson, Verenigde Staten
Ph.D. in Militaire Wetenschappen
- Budapest, Hongarije