University of Camerino the international School of Advanced Studies

Introductie

Lees de Officiële Beschrijving

De internationale school voor geavanceerde studies

UNICAM heeft een International School of Advanced Studies opgericht met als doel de internationalisering van het doctoraal onderwijs te vergroten.

  • De International School of Advanced Studies plannen, organiseert, coördineert de cursussen om de titel van Ph.D.
  • De doctoraatscursus is drie jaar en een eindcriptie moet in het Engels worden geschreven, die zal worden verdedigd voor een laatste examencommissie, bestaande uit hoogleraren op de relevante wetenschappelijke gebieden. Dit moet academici en andere deskundigen omvatten (bijvoorbeeld van onderzoekscentra of ondernemingen), van wie de meesten niet afkomstig zijn van de universiteit van Camerino, en ten minste één niet-Italiaan.
  • Naast de voorbereiding van de afstudeerscriptie wordt van promovendi verwacht dat ze deelnemen aan opleidingsactiviteiten georganiseerd door de SAS, allen in het Engels, om overdraagbare vaardigheden te verwerven (zoals communicatievaardigheden, loopbaanontwikkeling, onderzoeksbeheer en projectfinanciering, methodologische vaardigheden) en doctoraatsopleiding in samenwerking met de industrie en andere relevante sectoren van de werkgelegenheid.
  • Het uitvoeren van enig onderzoek in openbare of particuliere laboratoria buiten de gastuniversiteit wordt sterk aangemoedigd.
  • Om de eindkwalificatie te behalen, moet er ten minste zes maanden ervaring zijn in een instelling voor hoger onderwijs of onderzoek die anders is dan de universiteit van Camerino en mogelijk niet in het Italiaans.
  • De Zeven Principes voor Innovatieve Doctoraatsopleiding ondersteunen onze onderzoeksprogramma's.

Zeven principes voor innovatieve doctoraatsopleiding

1. Onderzoek Excellence

Het streven naar excellent onderzoek is van fundamenteel belang voor alle doctorale studies en daaruit vloeien alle andere elementen voort. Academische normen die zijn vastgesteld via peer review-procedures en onderzoeksomgevingen die een kritische massa vertegenwoordigen, zijn vereist. De nieuwe academische generatie moet worden opgeleid om creatieve, kritische en autonome intellectuele risiconemers te worden en de grenzen van grensverleggend onderzoek te verleggen.

2. Aantrekkelijke institutionele omgeving

Promovendi moeten goede arbeidsomstandigheden vinden om hen in staat te stellen onafhankelijke onderzoekers te worden die in een vroeg stadium verantwoordelijk zijn voor de reikwijdte, richting en voortgang van hun project. Deze zouden loopbaanontwikkelingsmogelijkheden moeten omvatten, in overeenstemming met het Europees Handvest voor Onderzoekers en de Gedragscode voor de Rekrutering van Onderzoekers.

3. Interdisciplinaire onderzoeksmogelijkheden

Doctoraatsopleiding moet worden ingebed in een open onderzoeksomgeving en -cultuur om ervoor te zorgen dat eventuele geschikte kansen voor kruisbestuiving tussen disciplines de noodzakelijke breedte en interdisciplinaire aanpak kunnen bevorderen.

4. Blootstelling aan de industrie en andere relevante sectoren van de werkgelegenheid

De term 'industrie' wordt in de ruimste zin gebruikt, inclusief alle gebieden van toekomstige werkplekken en publieke betrokkenheid, van industrie tot bedrijfsleven, overheid, NGO's, liefdadigheidsinstellingen en culturele instellingen (bijvoorbeeld musea). Dit kan plaatsingen tijdens onderzoekstraining omvatten; gedeelde financiering; betrokkenheid van niet-academici uit relevante sectoren bij het informeren / leveren van onderwijs en supervisie; het bevorderen van financiële bijdragen van de relevante industrie aan doctorale programma's; het bevorderen van alumninetwerken die de kandidaat kunnen ondersteunen (bijvoorbeeld mentorprogramma's) en het programma, en een breed scala aan activiteiten op het gebied van mensen / technologie / kennisoverdracht.

5. Internationaal netwerken

Doctoraatsopleidingen zouden kansen moeten bieden voor internationale netwerken, dwz door gezamenlijk onderzoek, co-tutelle, duale en gezamenlijke graden. Mobiliteit moet worden aangemoedigd, via conferenties, korte onderzoeksbezoeken en detacheringen of langere verblijven in het buitenland.

6. Verplaatsbare vaardighedentraining

"Overdraagbare vaardigheden zijn vaardigheden die in een bepaalde context worden geleerd (bijvoorbeeld onderzoek) die in een andere context worden gebruikt (bijvoorbeeld toekomstige banen, of dat nu in onderzoek, bedrijfsleven, enz. Is). Hiermee kunnen vakinhoudelijke en onderzoekgerelateerde vaardigheden effectief worden toegepast en ontwikkeld. Overdraagbare vaardigheden kunnen worden verworven door middel van training of door werkervaring ". Het is van essentieel belang ervoor te zorgen dat voldoende onderzoekers over de vaardigheden beschikken die door de kenniseconomie worden geëist. Voorbeelden hiervan zijn communicatie, teamwerk, ondernemerschap, projectbeheer, IPR, ethiek, standaardisatie, enz.

Het bedrijfsleven moet ook meer betrokken worden bij de ontwikkeling van curricula en doctoraatsopleiding, zodat vaardigheden beter aansluiten bij de behoeften van de industrie, voortbouwend op het werk van het University Business Forum en de resultaten van het EUA DOC-CAREERS-project. Er zijn goede voorbeelden van interdisciplinaire benaderingen op universiteiten die vaardigheden met elkaar verenigen, variërend van onderzoek tot financiële en zakelijke vaardigheden en van creativiteit en ontwerp tot interculturele vaardigheden.

7. Kwaliteitsborging

De verantwoordingsprocedures moeten worden vastgesteld op basis van de onderzoeksbasis van doctoraal onderwijs en daarom moeten ze afzonderlijk van de kwaliteitsborging in de eerste en tweede cyclus worden ontwikkeld.

Het doel van kwaliteitszorg in doctoraal onderwijs moet zijn om de kwaliteit van de onderzoeksomgeving te verbeteren en transparante en verantwoordelijke procedures te bevorderen voor onderwerpen als toelating, toezicht, toekenning van het doctoraat en loopbaanontwikkeling. Het is belangrijk om te benadrukken dat dit niet gaat over de kwaliteitsborging van de Ph.D. zelf het proces of levenscyclus, van rekrutering tot afstuderen.

Locaties

Camerino

Address
International School of Advanced Studies
Polo di Alta Formazione
Via Madonna delle Carceri 9

62032 Camerino, Marche, Italië

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden