Charles University Faculty of Education

Introductie

Lees de Officiële Beschrijving

De Faculteit Educatie is een van de zeventien faculteiten verbonden onder de paraplu van de Charles Universiteit in Praag. Het primaire doel is om docenten en ander pedagogisch personeel op te leiden voor alle types van scholen en schoolsystemen, op verschillende niveaus van de studie (bachelors en masters) en formulieren. Terwijl vijf andere faculteiten binnen de Charles University zijn ook officieel bevoegd om leerkrachten op te leiden, wat maakt de Faculteit Educatie uniek maakt is de overspanning en de complexiteit van de educatieve focus. De faculteit biedt universitair niveau pre- en in-dienst lerarenopleiding op de volgende gebieden: Geesteswetenschappen, Sociale wetenschappen, kunst Onderwijs, Lichamelijke Opvoeding, Wiskunde en Natuurwetenschappen.

De faculteit is momenteel de opleiding van ongeveer 4200 studenten in zowel de BA en MA opleidingen, plus bijna 10 000 studenten onderwezen binnen een breed scala van gecombineerde vormen van opleidingen, voornamelijk als een deel van de professionele leraar ontwikkeling.

De faculteit is ook opengesteld voor-collegegeld betalende buitenlandse studenten die kunnen zich inschrijven om programma's in het Engels gegeven. De faculteit participeert in de internationale Erasmus Mundus programma gericht op het vergemakkelijken van de mobiliteit van studenten en docenten.

BA en MA opleidingen

In 2006 heeft de faculteit heeft het ECTS systeem dat wordt erkend in alle EU-landen en daarmee zorgt voor een betere mobiliteit van studenten binnen de EU. De student van de Faculteit Educatie typisch bestudeert een combinatie van twee onderwerpen.

Bachelor opleidingen

De 3-jarige BA opleiding beoogt de studenten veel kennis te geven in de twee gekozen onderwerpen, maar het is niet een leer graad vormen - de BA afgestudeerden niet officieel bevoegd om les te geven. Dat is de reden waarom de structuur van de verplichte en keuzevakken aangeboden binnen het programma is afgestemd op een manier die bouwt de professionele expertise in de gekozen onderwerpen in plaats van de pedagogische vaardigheden en onderwijs competenties van de studenten. De BA syllabus bevat dan ook slechts een paar cursussen in pedagogische en psychologische disciplines. Echter, de syllabus bevat ook een verplichte motiverende lespraktijk die moeten helpen de leerlingen beslissen of ze willen blijven bij de follow-up MA studie om een ​​pedagogisch diploma te verdienen.

Master opleidingen

De afgestudeerden van de follow-up MA-programma van 2 jaar zullen aanzienlijke expertise opgebouwd hebben in de professionele gebied dat onder de twee kernvakken van hun keuze en, naast deze, zullen ze ook hun pedagogische, psychologische en didactische competenties ontwikkeld, van cruciaal belang voor een beroep van leraar. Dus, afgezien van de verplichte en keuzevakken die gericht zijn op de professionele deskundigheid van de studenten 'stollen, de MA syllabus omvat ook speciaal op maat gemaakt didactische cursussen en een volwaardig student lespraktijk, die allemaal zijn geïntegreerd in een organisch en onderling verbonden systeem. De afgestudeerde van de follow-up MA studie is volledig gekwalificeerd om les te geven bij hogere basisscholen en middelbare scholen.

geschiedenis

De Faculteit van Onderwijs aan de Charles Universiteit in Praag werd opgericht in november 1946, gebaseerd op één van de eerste presidentiële decreten worden doorgegeven na het herstel van de onafhankelijke staat Tsjecho-Slowakije, en ook over de onlangs aangenomen wet die tot doel had het onderwijs faculteiten vast te stellen op alle universiteiten van die dag . Dit was het hoogtepunt van blijvende inspanningen om aanzienlijke universitaire opleiding voor leerkrachten op alle niveaus, zowel primair als secundair. De Faculteit van Onderwijs aan de Charles Universiteit werd officieel geopend op 15 november 1946 in de Praagse Rudolfinum (The House of Artists), en de feestelijke lancering werd bijgewoond door de Tsjechische president, Dr. Edvard Beneš.

Echter, de hervorming van 1953 de school er in geslaagd de ontmanteling van alle Tsjechische faculteiten van het onderwijs. De onlangs opgerichte instituut voor de opleiding van de leerkrachten van algemene vakken heette de Pedagogische Universiteit - de Hogere School of Pedagogiek.

Nog een andere hervorming van het Tsjechische onderwijssysteem (in 1959 uitgevoerd) is bevallen van pedagogische instituten in Praag en Brandýs nad Labem, die waren bedoeld om leerkrachten in het basisonderwijs te trainen, terwijl de toekomst voortgezet onderwijs werden verondersteld hun kernvakken op verschillende faculteiten studeren, zoals het geval was geweest voor 1946. De Tsjechische faculteiten van het onderwijs werden niet hersteld tot 1964. Het vermelden waard is dat het voortgezet onderwijs van de kunst, muziek en lichamelijke opvoeding in eerste instantie werden opgeleid bij andere respectieve Charles University faculteiten terwijl alsoattending aantal pedagogische en psychologische vakken aan de Faculteit Educatie.

Het midden van de jaren 1970 zag de eenwording en de samenvoeging van de opleiding netten van het basis- en voortgezet onderwijs en de uitbreiding van de respectieve duur van de studie tot 5 jaar. Die waren nogal ongelukkig tijden, zoveel afdelingen werden ontmanteld of toegevoegd aan diverse andere University faculteiten.

In de 50 jaar van het bestaan ​​van de faculteit, een aantal opmerkelijke experts op verschillende gebieden hebben geleerd in zijn rangen, zoals Cyril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy en F. Vodička, om er maar een paar te noemen.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Tsjechisch

Bekijk PhD » Bekijk MA's » Bekijk Bachelors » Bekijk Masters »

Programma's

Deze school biedt ook:

PhD

PhD in de Tsjechische en Tsjechoslowaakse geschiedenis

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

Het doel van doctorale studies is om gekwalificeerde onderzoekers voor te bereiden op het gebied van de Tsjechische en Tsjechoslowaakse geschiedenis, die de steunpilaar zullen worden van verder historisch onderzoek. De studies ontwikkelen speciale kennis van promovendi en geven hen een dieper inzicht in de gekozen specialisatie. Via lezingen en seminars maken doctoraatsstudenten kennis met de nieuwste kennis van de historische wetenschappen en actuele trends in de methodiek. De focus van doctorale studies ligt in het presenteren van een geschreven proefschrift thesis van origineel wetenschappelijk werk op basis van de oorspronkelijke bron. Ph.D. de scriptie moet eerdere onderzoeksresultaten uitbreiden en doctoraatsstudenten hebben ook aangetoond dat ze het onderwerp met adequate methoden en op internationaal niveau kunnen behandelen. [+]

Kenmerken van de studies

Het doel van doctorale studies is om gekwalificeerde onderzoekers voor te bereiden op het gebied van de Tsjechische en Tsjechoslowaakse geschiedenis, die de steunpilaar zullen worden van verder historisch onderzoek. De studies ontwikkelen speciale kennis van promovendi en geven hen een dieper inzicht in de gekozen specialisatie. Via lezingen en seminars maken doctoraatsstudenten kennis met de nieuwste kennis van de historische wetenschappen en actuele trends in de methodiek. De focus van doctorale studies ligt in het presenteren van een geschreven proefschrift thesis van origineel wetenschappelijk werk op basis van de oorspronkelijke bron. Ph.D. de scriptie moet eerdere onderzoeksresultaten uitbreiden en doctoraatsstudenten hebben ook aangetoond dat ze het onderwerp met adequate methoden en op internationaal niveau kunnen behandelen.... [-]


PhD in Didactics of Chemistry

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

Het doel van de doctoraatsopleiding Didactiek van de chemie is om specialisten voor te bereiden om de kwaliteit van het chemisch onderwijs in Tsjechië te verbeteren in overeenstemming met de huidige sociale behoeften en in overeenstemming met de educatieve programma's van geavanceerde Europese landen op basis van wetenschappelijke onderzoeksresultaten. De doctoraatsopleiding is gericht op de voorbereiding van specialisten op het gebied van de theorie van het chemisch onderwijs in overeenstemming met de huidige kennis van de chemie, pedagogiek, psychologie, sociologie, informatica en andere disciplines. Het is een programma zonder specialisatie. [+]

Kenmerken van de studies

Het doel van de doctoraatsopleiding Didactiek van de chemie is om specialisten voor te bereiden om de kwaliteit van het chemisch onderwijs in Tsjechië te verbeteren in overeenstemming met de huidige sociale behoeften en in overeenstemming met de educatieve programma's van geavanceerde Europese landen op basis van wetenschappelijke onderzoeksresultaten. De doctoraatsopleiding is gericht op de voorbereiding van specialisten op het gebied van de theorie van het chemisch onderwijs in overeenstemming met de huidige kennis van de chemie, pedagogiek, psychologie, sociologie, informatica en andere disciplines. Het is een programma zonder specialisatie.

Beschrijving van verificatie- en evaluatiecriteria... [-]

PhD in filosofie

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

De studie is bedoeld voor diegenen die geïnteresseerd zijn in een theoretische en filosofische bijscholing in de filosofie en sociale wetenschappen. De voorwaarde is een goede afronding van de masteropleiding met een focus op het relevante of een verwant onderwerp. Het doel van de doctorale studies in de filosofie is om hooggekwalificeerd wetenschappelijk personeel te trainen, afgestemd op de studie van algemene wetten in de respectieve samenleving vanuit het oogpunt van ontologie, gnoseologie en ethiek. Ze moeten de bevoegdheid krijgen om problemen op te lossen die een holistisch, universeel karakter hebben. De meeste afgestudeerden werken als universitair docent en hebben de belangrijke taak om studenten op te leiden naar een nieuwe soort verantwoordelijkheid die een degelijke sociale ontwikkeling op alle gebieden garandeert. [+]

De studie is bedoeld voor diegenen die geïnteresseerd zijn in een theoretische en filosofische bijscholing in de filosofie en sociale wetenschappen. De voorwaarde is een goede afronding van de masteropleiding met een focus op het relevante of een verwant onderwerp.

Het doel van de doctorale studies in de filosofie is om hooggekwalificeerd wetenschappelijk personeel te trainen, afgestemd op de studie van algemene wetten in de respectieve samenleving vanuit het oogpunt van ontologie, gnoseologie en ethiek. Ze moeten de bevoegdheid krijgen om problemen op te lossen die een holistisch, universeel karakter hebben. De meeste afgestudeerden werken als universitair docent en hebben de belangrijke taak om studenten op te leiden naar een nieuwe soort verantwoordelijkheid die een degelijke sociale ontwikkeling op alle gebieden garandeert.... [-]


PhD in het onderwijs

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

De doctorale studies zijn opgevat als een voorbereidend programma voor wetenschappers en onderzoekers wier creatieve inspanningen bijdragen aan de ontwikkeling van theorie en onderzoek op het gebied van onderwijswetenschappen. Het programma richt zich bij voorkeur op het vergroten van hun relevante expertise, het verspreiden van relevante onderzoeksresultaten en trends op het gebied van onderwijs en het cultiveren van methodologische competenties van promovendi. De algemene focus van de opleiding biedt studenten de kans om dieper kennis te maken met de pedagogische disciplines. Het centrale punt van de doctoraatsstudie is een proefschrift / proefschrift, gedefinieerd als een origineel wetenschappelijk werk waarvan de bevindingen het betreffende vakgebied verrijken in de bredere context van het ontwikkelen van de discipline. Consultaties Vanwege de aard en inhoud van de studie kan de aanvrager het thema, de structuur van het project en de mogelijkheden voor verwerking ervan bij potentiële promotoren van doctorale studies raadplegen. [+]

Kenmerken van de studies

De doctorale studies zijn opgevat als een voorbereidend programma voor wetenschappers en onderzoekers wier creatieve inspanningen bijdragen aan de ontwikkeling van theorie en onderzoek op het gebied van onderwijswetenschappen. Het programma richt zich bij voorkeur op het vergroten van hun relevante expertise, het verspreiden van relevante onderzoeksresultaten en trends op het gebied van onderwijs en het cultiveren van methodologische competenties van promovendi. De algemene focus van de opleiding biedt studenten de kans om dieper kennis te maken met de pedagogische disciplines. Het centrale punt van de doctoraatsstudie is een proefschrift / proefschrift, gedefinieerd als een origineel wetenschappelijk werk waarvan de bevindingen het betreffende vakgebied verrijken in de bredere context van het ontwikkelen van de discipline. Consultaties Vanwege de aard en inhoud van de studie kan de aanvrager het thema, de structuur van het project en de mogelijkheden voor verwerking ervan bij potentiële promotoren van doctorale studies raadplegen.... [-]


PhD in het speciaal onderwijs

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

De afgestudeerde van de doctoraatsopleiding Speciaal onderwijs is uitgerust met theoretische kennis en onderzoeksvaardigheden op het gebied van speciaal onderwijs. De afgestudeerde is bereid om te werken op het gebied van wetenschappelijk onderzoek en deel te nemen aan het onderwijs aan universiteitsstudenten. [+]

Kenmerken van de studies

De inhoud van doctoraatsstudies is voornamelijk gericht op de toename van de participatie van mensen met een handicap in de samenleving, evenals de verbetering van de kwaliteit van hun leven. Speciale aandacht wordt besteed aan sociale aspecten.

De Ph.D. Studieprogramma biedt onderwijs in een breed spectrum van specialistische onderwijsdisciplines. Studenten van het programma zijn bereid om de wetenschappelijke discipline van het speciaal onderwijs in het bovengenoemde nieuwe perspectief te ontwikkelen en om actuele problemen met betrekking tot de kwaliteit van het leven van personen met een handicap op te lossen.

Individuele cursussen behandelen ook actuele aspecten van speciaal onderwijs in de internationale context.... [-]


PhD in kunsteducatie

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

Het programma voor visuele kunsteducatie als een integraal onderdeel van het educatieve veld van kunst en cultuur heeft een groot interdisciplinair potentieel. Afgestudeerden vertegenwoordigen specialisten, niet alleen op het gebied van visuele en schone kunsten, maar ook in onderzoeksteams van pedagogiek, speciale pedagogiek, ontwikkelingspsychologie, media en culturele studies, vergelijkende culturele en pedagogische studies, visuele semiotiek, cognitieve wetenschap, esthetica, visuele theorie, en anderen. [+]

Kenmerken van de studies

Hedendaags gebied van Beeldende Kunst Educatie is ingebed in het onderzoek naar sociale en culturele omstandigheden van visualisatie (tonen, verbeelden en creëren), begrepen als een specifiek kenmerk van menselijke ontogenese, cultuur en algemeen onderwijs. De studie draagt bij tot een diep begrip van creatief denken, leren en onderwijzen op het gebied van visuele cultuur en nieuwe samenwerkings- en educatieve functies van hedendaagse kunst.

Het programma voor visuele kunsteducatie als een integraal onderdeel van het educatieve veld van kunst en cultuur heeft een groot interdisciplinair potentieel. Afgestudeerden vertegenwoordigen specialisten, niet alleen op het gebied van visuele en schone kunsten, maar ook in onderzoeksteams van pedagogiek, speciale pedagogiek, ontwikkelingspsychologie, media en culturele studies, vergelijkende culturele en pedagogische studies, visuele semiotiek, cognitieve wetenschap, esthetica, visuele theorie, en anderen.... [-]


PhD in Mathematics Education

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

De afgestudeerde van de Ph.D. studies in wiskundeonderwijs zijn voorbereid om zowel theoretische als toepassingsproblemen in de wiskundige opleiding van kinderen en volwassenen aan te pakken en zowel wetenschappelijke als pedagogische activiteiten uit te voeren. Hij / zij draagt bij aan de verbetering van de wiskundige vorming van leerlingen en aan de professionalisering van leraren. Hij / zij kan werken aan universiteiten, in wetenschappelijke instituten en als een hooggekwalificeerde leraar-bemiddelaar tussen onderzoek en praktijk. Hij / zij is in staat:: actuele thema's uit het veld te herkennen; onderzoek voorstellen, realiseren en evalueren dat originele resultaten oplevert; systematisch lokale en internationale wetenschappelijke literatuur volgen en kritisch beoordelen; publiceer de resultaten van zijn / haar werk in gerefereerde tijdschriften, op lokale en internationale conferenties, in handboeken en mogelijk in monografieën. [+]

Kenmerken van de studies

Kandidaten voor doctorale studies in de Didactiek van de Wiskunde zullen naar verwachting:

interesse tonen in het wiskundeonderwijs in het algemeen (bijvoorbeeld door deel te nemen aan wetenschappelijke conferenties en conferenties voor leerkrachten),een overzicht hebben van de belangrijkste wetenschappelijke tijdschriften en boeken met betrekking tot wiskundeonderwijs,een idee hebben van het gebied van het wiskundig onderwijs waar zij zich in hun studie op willen richten en het kunnen specificeren in een geschreven project van maximaal 10 pagina's (inclusief tentatieve onderzoeksvragen, methodologie en theoretische achtergrond en een lijst met referenties) .

Programma zonder specialisatie... [-]


PhD in Musical Theory and Education

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

De specialisatie van de muziektheorie en het onderwijs is gebaseerd op de selectie en synthese van de musicologische en muzikale educatieve disciplines, waardoor een uitgebalanceerde voorbereiding van hooggekwalificeerde experts op het gebied van onderzoek en onderwijs mogelijk wordt. In overeenstemming met een breed spectrum van muzikale pedagogiek volgt de specialisatie de reikwijdte van het onderzoek dat overeenkomt met het doel: voorbereiding van specialisten op het gebied van onderzoek van algemene muziekeducatie, beroepsopleiding en andere activiteiten die een dergelijke specialisatie vereisen. [+]

Kenmerken van de studies

De specialisatie van de muziektheorie en het onderwijs is gebaseerd op de selectie en synthese van de musicologische en muzikale educatieve disciplines, waardoor een uitgebalanceerde voorbereiding van hooggekwalificeerde experts op het gebied van onderzoek en onderwijs mogelijk wordt. In overeenstemming met een breed spectrum van muzikale pedagogiek volgt de specialisatie de reikwijdte van het onderzoek dat overeenkomt met het doel: voorbereiding van specialisten op het gebied van onderzoek van algemene muziekeducatie, beroepsopleiding en andere activiteiten die een dergelijke specialisatie vereisen.

Beschrijving van verificatie- en evaluatiecriteria

Toelatingsexamen... [-]


PhD in onderwijspsychologie

Campus Online en Campus gecombineerd Voltijd 4 jaar October 2019 Tsjechië Praag +1 more

De Ph.D. Studies in onderwijspsychologie leiden de student op in wetenschappelijk onderzoek in de onderwijspsychologie, dat wil zeggen in de psychologie die wordt toegepast op onderwijskundige onderwerpen. De studies zijn niet ter compensatie van de pre-geleidelijke (Master Degree) instructie in de psychologie indien verzocht door kamers of verenigingen van psychologen als de voorwaarde voor de psychologie praktijk of voor verdere studies (met name in de geneeskunde). Ze voegen de competentie van onderzoekers op het gebied van onderwijs toe door middel van psychologie en door de context van andere onderwijswetenschappen te vatten. [+]

Kenmerken van de studies

De Ph.D. Studies in onderwijspsychologie leiden de student op in wetenschappelijk onderzoek in de onderwijspsychologie, dat wil zeggen in de psychologie die wordt toegepast op onderwijskundige onderwerpen. De studies zijn niet ter compensatie van de pre-geleidelijke (Master Degree) instructie in de psychologie indien verzocht door kamers of verenigingen van psychologen als de voorwaarde voor de psychologie praktijk of voor verdere studies (met name in de geneeskunde). Ze voegen de competentie van onderzoekers op het gebied van onderwijs toe door middel van psychologie en door de context van andere onderwijswetenschappen te vatten.

Beschrijving van verificatie- en evaluatiecriteria... [-]

Videos

Charles University in Prague

Contact
Bezoekadres
Pedagogická fakulta UK v Praze
Street: Magdalény Rettigové 4

Prague, Prague, 116 39 CZ